no-img
پروژه پرو

دانلود کتاب سیمای شهر منوچهر مزیتی 345 صفحه PDF 📘

پروژه پرو
اطلاعیه های سایت

گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

PDF
دانلود کتاب سیمای شهر منوچهر مزیتی 345 صفحه PDF 📘
pdf
اکتبر 1, 2024
حجم فایل: 8MB
نویسنده: پروژه پرو
۳۰,۰۰۰ تومان

دانلود کتاب سیمای شهر منوچهر مزیتی 345 صفحه PDF 📘


کتاب سیمای شهر منوچهر مزیتی

سایت پروژه پرو دانلود فایل پی دی اف کتاب سیمای شهر منوچهر مزیتی 345 صفحه PDF 📘 را با بهترین کیفیت و به صورت کامل برای شما عزیزان قرار داده است.

کتاب سیمای شهر به انگلیسی: ( the face of the city ) نوشته منوچهر مزیتی (Manoochehr Maziati) کتاب سیمای شهر بر این مسئله تمرکز دارد که مردم مناظر شهری را چگونه درک می‌ کنند. این کتاب نشان می‌ دهد که فضای شهری فقط از مشخصه‌ های فیزیکی اش ساخته نشده، بلکه به همان میزان تصاویر ذهنی هم آن را تعریف می‌ کنند.لینچ برای تألیف این کتاب به مدت پنج سال به مطالعه شهرهای بوستون، جرسی، لس آنجلس پرداخت تا بفهمد شهروندان این شهرها، چگونه اطلاعات شهر را درک کرده و از آن‌ ها به عنوان یک نقشه ذهنی استفاده می‌ کند. با سایت پروژه پرو برای ادامه مطالب همراه باشید.

کتاب سیمای شهر منوچهر مزیتی pdf

یکی از عبارت‌ های مرکزی در این کتاب خوانش پذیری است که یعنی میزانی که یک شهر برای مردمش قابلیت خوانش دارد. براساس گفته لینچ مردم برای خوانش شهر باید عناصر شهر را در قالب یک الگوی واحد «بخوانند». نتیجه‌ گیری لینچ این بود که انسان‌ ها نقشه‌ های ذهنی از حدود اطرافشان ایجاد می‌ کنند که از پنج عنصر تشکیل شده‌ اند

خرید کتاب سیمای شهر منوچهر مزیتی

لینچ ادعا می‌ کند که در هر شهر مفروضی مجموعه تصاویر ذهنی منطبق با آن شهر در ذهن مردمی وجود دارد که آن را تجربه می‌ کنند. او این تصاویر را در چارچوب پنج کیفیت تعریف می‌ کند: مسیرها: خیابان‌ های اصلی گذار در محیط چیزهایی مثل جاده یا پیاده راه‌ ها لبه‌ ها: ساختارها یا مشخصه‌ هایی که مرزها یا موانع خطی یک منطقه را مشخص می‌ کنند. منطقه‌ ها: بخشهای محیط که شخصیت متمایزی دارند و با انسجامی که فراهم می‌ آورند. به کل اجازه می‌دهند به عنوان یک ماهیت به نظر برسد. گره‌ ها: محدوده‌ های تقاطی در طول مسیرها و درواقع تقاطع خیابانها، میدان‌ ها و غیره ساختمان‌ های شاخص: چیزهای ثابت و قابل تشخیصی که می‌ توان برای تعریف یک موقعیت از آنها استفاده کرد.

دانلود کتاب سیمای شهر

____________________________

📕 نام کتاب: سیمای شهر

____________________________

🖊️ نویسنده: منوچهر مزیتی

____________________________

📃 تعداد صفحات: 345 صفحه

____________________________

🏷️ موضوع کتاب: کتاب عمران

____________________________

کتاب سیمای شهر

چگونه تصویر محیط به وجود می آید ؟ تصاویری که از محیط در ذهن ناظر به وجود می آید حاصل جریانی دو جانبه بین ناظر و محیط اوست که عوامل مورد مشاهده را تشدید می کند . تصویر هر عامل ثابت مفروض ممکن است در ذهن ناظرین مختلف کاملا متفاوت باشد . ممکن است در جسم مورد مشاهده عوامل سامان یافته اندک باشد با این همه چون ناظر با آن آشنایی دیرین دارد در ذهن وی نظام یافته و مشخص باشد . بر خلاف ، شیء ای ممکن است برای نخستین بار مورد مشاهده قرار گیرد و به آسانی تصویری روشن در ذهن به وجود آورد ، به دلیل شباهت و هم آهنگی با تصویری که هم اکنون در ذهن ناظر موجود است . شهرساز به عنوان کسی که با جسم شهر سر و کار دارد در مرحله ی نخست توجه اش معطوف عوامل خارجی است که بر ناظر اثر می گذارد.

دانلود پی دی اف کتاب سیمای شهر منوچهر مزیتی

تصویر هر محیط شهری را ممکن است به سه جزء تجزیه کرد : علائم مشخصه ، بافت و معنی .این سه جزء همواره پیوسته و با یکدیگر در سیمای شهر جلوه گر می شوند . برای آن که تصویری از شیءای داشته باشیم نخست باید علائم مشخصه ای در دست باشد که آن شیء را از اشیاء دیگر متمایز کند . دوم باید رابطه ی فضایی و شکلی آن را با ناظر و اشیاء دیگر معلوم دارد . و سوم باید برای ناظر واجد پاره ای معانی باشد.

تعیین معنی در سیمای یک شهر بسیار مشکل است . اگر بخواهیم شهرها را طوری بسازیم که برای شمار بسیاری با زمینه های فکری متفاوت دلپذیر باشد عاقلانه است که توجه خود را در وضوح سیمای جسم شهر متمرکز سازیم و بگذاریم معنای آن بی تاثیر مستقیم ما به وجود آید . حتی اگر فرم سیمای شهر به آسانی درک شود معانی آن را احتمالا بتوان از فرم جدا کرد و کنار گذاشت.

در انتها می توانید برای اطلاعات بیشتر کتاب اقلیم و معماری مرتضی کسمائی نیز مطالعه کنید.

دانلود شیوه تهیه و استفاده چگونه است؟

بر روی گزینه افزودن به سبد خرید کلیک کنید بعد طی مراحل و پرداخت وجه از طریق کارت های شتاب محصول برای دانلود آماده خواهد شد . سپس از محصول دریافت شده پرینت تهیه نمایید. اگر در خرید اینترنتی مشکل دارید از طریق کانال پروژه پرو و یوزر ارتباط با ما اطلاع دهید تا از طریق کارت به کارت محصول رو تهیه نمایید.

😍 چقدر خوشت اومد !


موضوعات :
رشته عمران , کتاب

تصاویر پیش نمایش


دانلود کتاب سیمای شهر منوچهر مزیتی 345 صفحه PDF 📘-1
دانلود کتاب سیمای شهر منوچهر مزیتی 345 صفحه PDF 📘-1
دانلود کتاب سیمای شهر منوچهر مزیتی 345 صفحه PDF 📘-1
دانلود کتاب سیمای شهر منوچهر مزیتی 345 صفحه PDF 📘-1
دانلود کتاب سیمای شهر منوچهر مزیتی 345 صفحه PDF 📘-1

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *