no-img
پروژه پرو

دانلود کتاب ایران و تنهاییش محمد علی اسلامی ندوشن 251 صفحه PDF 📘

پروژه پرو
اطلاعیه های سایت

گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

PDF
دانلود کتاب ایران و تنهاییش محمد علی اسلامی ندوشن 251 صفحه PDF 📘
pdf
سپتامبر 29, 2024
حجم فایل: 6MB
نویسنده: پروژه پرو
۳۰,۰۰۰ تومان

دانلود کتاب ایران و تنهاییش محمد علی اسلامی ندوشن 251 صفحه PDF 📘


کتاب ایران و تنهاییش محمد علی اسلامی ندوشن

سایت پروژه پرو دانلود فایل پی دی اف کتاب ایران و تنهاییش محمد علی اسلامی ندوشن 251 صفحه PDF 📘 را با بهترین کیفیت و به صورت کامل برای شما عزیزان قرار داده است.

کتاب ایران و تنهاییش(به انگلیسی: ( Iran and its loneliness ) نوشته محمد علی اسلامی ندوشن (Mohammad Ali Slami Nadooshan) . مجموعه مقالات وی را در شناسایی و اصلاح مشکلات رفتاری و فرهنگی ایرانیان شامل می‌شود و از منظر تاریخی و جامعه‌شناختی به تحلیل آنها ‌می‌پردازد. به گفته استاد “محمد علی اسلا‌می‌ندوشن”، از آنجایی که ایران با یونان تماس‌های سیاسی داشت و درگیری‌ها و کشمکش‌های متعدد بین دو ملت وجود داشت، این امر همواره عاملی برای قضاوت‌ها و جهت‌گیری‌های نامشخص بین دو تمدن شد و حضور یونانی‌ها، دموکراسی یونان و قدرت عظیم ارتش ایران به این موضع گیری‌ها کمک کرد. علت زاویه‌دار بودن مطالبی که مورخین یونانی درباره ایران ذکر کرده‌اند، در مواردی به همین مساله برمی‌گردد. با سایت پروژه پرو برای ادامه مطالب همراه باشید.

کتاب ایران و تنهاییش محمد علی اسلامی ندوشن pdf

وقتی به تاریخ ایران نگاه ‌می‌کنیم، تنها صحنه‌ای از جنگ بین قدرت‌های خارجی را ‌می‌بینیم و “ایران و تنهائیش” این مساله را که سبب بسیاری از مشکلات فرهنگی در ایران شده بررسی می‌کند. از مغولان گرفته تا ورود اعراب به کشور، ایرانیان، بیش از هر زمان دیگری احساس ‌می‌کردند که باید سخن بگویند و صدایشان را باقی بگذارند و با سرنگونی حکومت ساسانی که تحصیلات را به کشیش‌ها و معلمان محدود ‌می‌کرد، فضایی برای رشد افراد فراهم شد. اما به دلیل فقدان آزادی بیان سیاسی در آن محیط هولناک، مجبور شدند به زبان عرفانی و کنایه روی بیاورند و در نتیجه بیشتر بزرگان، صحبت‌های مهم را به شکل شطحیات یا از زبان مجانین نقل می‌کردند. در این دوره که معادل با دوران سلجوقیان و ایلخانان است، اوج عرفان در ایران مشاهده می‌شود.

خرید کتاب ایران و تنهاییش محمد علی اسلامی ندوشن

هر گذشته ای درسی برای امروز در بر دارد. به شرط آنکه درست به آن نگاه شود. ما تاریخ خود را بیشتر در ضمیر ناآگاه خود حمل می کنیم. در حالی که نگرش آگاهانه تری از آن مورد نیاز است. ایران که در یکی از حساس ترین نقطه های جهان قرار داشته، برخوردگاه تمدن ها و ماجراهای بزرگ بوده است. تاریخ او در آسیا با تاریخ چین و شبه قاره هند و میان رودان (بابل و آشور) و آسیای صغیر (ترکیه) و عربستان و سایر کشورهای خاورمیانه، و به طریق اولی افغانستان و آسیای مرکزی، و در غرب با یونان و روم و بخشی از اروپا و نیز مصر و شمال آفریقا آمیخته است. شاید کشور دیگری چون ایران یافت نشود که در طی یک دوران چند هزار ساله با این همه سرزمین و قوم و تمدن سر و کار داشته باشد، که تعدادی از آنها از صفحه روزگار محو شده و برخی دگرگونی عمیق یافته اند نتیجه آنکه ما گذشته از تاریخ سرزمین خود یک تاریخ مشترک با دنیا داریم. مثلا ایران و هند، ایران و یونان، ایران و عرب و غیره… که باید به آن بپردازیم.

دانلود کتاب ایران و تنهاییش

____________________________

📕 نام کتاب: ایران و تنهاییش

____________________________

🖊️ نویسنده: محمد علی اسلامی ندوشن

____________________________

📃 تعداد صفحات: 251 صفحه

____________________________

🏷️ موضوع کتاب: کتاب تاریخی

____________________________

کتاب ایران و تنهاییش

ایران که در یکی از حساسترین نقطه های جهان قرار داشته برخوردگاه تمدنها و ماجراهای بزرگ بوده است. تاریخ او در آسیا با تاریخ چین و شبه قاره هند و میانرودان و اسیای صغیر و عربستان و سایر کشورهای خاورمیانه و به طریق اولی افغانستان و اسیای مرکزی و در غرب با یونان و روم و بخشی از اروپا و نیز مصر و شمال افریقا امیخته است. شاید نباشد کشور دیگری چون ایران که در طی یک دوران سه سهزار ساله با این همه سرزمین و قوم و تمدن سرو کار یافته اند.نتیجه انکه ما گذشته از تاریخ سرزمین خود یک تاریخ مشترک با دنیا داریم مثلا ایران و هند. ایران و یونان. ایران و عرب و غیره که باید به ان بپردازیم. از زمانی که مادها پا بر عرصه سیاسی جهان نهادند تا به امروز ایران همواره در کارگاه زمانه حضور داشته است زمانی بیشتر زمانی کمتر.زمانی فرمانروا.زمانی زیر دست ولی هرگز از صف اول تاریخ عقب رانده نشده است.در کنار این شاخصیت این را هم باید گفت که کمتر قومی در جهان که هنوز سر پا باشد به اندازه ایرانی رنج کشیده و در معرض ماجرا بوده است.

دانلود پی دی اف کتاب ایران و تنهاییش محمد علی اسلامی ندوشن

سپس با اضافه شدن اندیشه‌های خیا‌می‌ و آمیخته شدن آن با این محیط معنوی، مردم که از جامعه ناراضی و ناامید بودند، کم کم متوجه شدند که تنها راه نجات، تکیه بر خود است. مردم برای تحمل فضای وحشتناک آن زمان به پناهگاهی امن نیاز داشتند و این امنیت تنها در درون هر فرد پیدا می‌شد. “محمد علی اسلا‌می‌ندوشن” همینطور در تاریخ به جلو حرکت می‎کند و شرح “ایران و تنهائیش” را بیان می‌کند.

در انتها می توانید برای اطلاعات بیشتر کتاب ادبیات توصیفی ایران لطفعلی صورتگر   نیز مطالعه کنید.

دانلود شیوه تهیه و استفاده چگونه است؟

بر روی گزینه افزودن به سبد خرید کلیک کنید بعد طی مراحل و پرداخت وجه از طریق کارت های شتاب محصول برای دانلود آماده خواهد شد . سپس از محصول دریافت شده پرینت تهیه نمایید. اگر در خرید اینترنتی مشکل دارید از طریق کانال پروژه پرو و پوزر ارتباط با ما اطلاع دهید تا از طریق کارت به کارت محصول رو تهیه نمایید.

😍 چقدر خوشت اومد !


موضوعات :
تاریخی

تصاویر پیش نمایش


دانلود کتاب ایران و تنهاییش محمد علی اسلامی ندوشن 251 صفحه PDF 📘-1
دانلود کتاب ایران و تنهاییش محمد علی اسلامی ندوشن 251 صفحه PDF 📘-1
دانلود کتاب ایران و تنهاییش محمد علی اسلامی ندوشن 251 صفحه PDF 📘-1
دانلود کتاب ایران و تنهاییش محمد علی اسلامی ندوشن 251 صفحه PDF 📘-1
دانلود کتاب ایران و تنهاییش محمد علی اسلامی ندوشن 251 صفحه PDF 📘-1

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *